Методична робота

 

                                                                     Керуйте своїм часом !!!

Адже це єдине, що не можна накопичити або зберегти. 

Його можна обміняти … на гроші, або на знання.



ТАЙМ-МЕНЕДЖМЕНТ ПЕДАГОГА

   Тайм-менеджмент – це динамічна галузь менеджменту.  Її основне завдання – виявлення принципів ефективного управління часом. Перші ідеї про правила організації робочого часу з'явилися в 60-х роках минулого століття в країнах Заходу у відповідь на прискорення темпів життя, а широко застосовуватися стали лише з 80-х років.

   Термін «time management» вперше з'явився в 70-х роках ХХ століття. Один із підприємців Данії, Клаус Меллер, стверджує, що авторство належить саме йому. Цей бізнесмен у 1975 році заснував компанію «Time Management International (TMI)» і винайшов блокнот Time Manager, який став прототипом органайзера. Він же організував навчальні тренінги-презентації: як і яку сторінку потрібно заповнювати в цьому блокноті,  як це допоможе у плануванні та управлінні часом.

   Технологія "тайм-менеджмент" за своєю суттю є глибоко педагогічною, оскільки вона

• включає взаємодію учасників навчально-виховного процесу;

• адекватна компонентам педагогічного процесу (мета, завдання, зміст, методи, засоби, форми і результати взаємодії);

• формує ціннісний підхід до часу, феномена самоорганізації;

• сприяє особистісному зростанню учасників навчально-виховного процесу, здійснюючи часову навігацію самоосвіти та конкретних умінь самоорганізації.

   Основні принципи педагогічної технології тайм-менеджменту:

1. Орієнтація на час як цінність.

2. Самоосвіта та індивідуальність рішень.

3. Необхідність моніторингу власної ефективності мислення

4. Спрямованість на ефективність, досягнення та невичерпність резервів ефективності.

   Технологія тайм-менеджменту відкриває можливість ефективно планувати розклад свого дня, тижня, місяця. У навчально-виховному  процесі є певні завдання, які за своїм характером є обов’язковими, що вимагають чіткої організації, планування, і головне – своєчасного виконання. Тайм-менеджмент допомагає визначити пріоритети, здійснити попереднє планування й чітку організацію, контролювати власний час.

   Основні завдання тайм-менеджменту:

1)    підвищення власної працездатності;

2)    постійний контроль за якістю виконаного;

3)    аналіз щоденного розпорядку дня та його оптимізація;

4)    вдосконалення навичок використання бюджету власного часу;

5)    вміння відмовлятися від неефективних і нераціональних видів діяльності;

6)    раціональне планування часу й виконання всіх поставлених завдань у визначені проміжки часу;

7)    правильна організація часу для педагогічної діяльності та відпочинку.    

   Головне правило тайм-менеджменту – щодня робити крок уперед. Наприкінці кожного дня слід здійснювати аналіз виконаних завдань та часу, який було витрачено на їх виконання. Необхідно визначати причини, які які вплинули на невиконання поставлених завдань, викликали невдачу.

   Ефективне використання тайм-менеджменту як технології формування культури розумової праці передбачає врахування індивідуальних особливостей, таких як біологічний час, тип організації часу, темперамент.

   Отже, використання технології тайм-менеджменту відкриває можливість для підвищення конкурентноспроможності загальноосвітніх навчальних закладів, перлиною і рушійною силою яких є організований, цілеспрямованний і відповідальний колектив.

             


                           

  

 

 

                                                                                          ПРИНЦИП 1

Планування дії

Кожен із вас, безперечно, планує свою діяльність. У тайм-менеджменті планування  може бути жорстким і гнучким.

Жорстке — це намітити чіткий план, де кожна справа ніби прив'язана до певного часу. Це зручно в масштабах року (наприклад,річний план установи).

Гнучке планування зручне для плану дня. Скажімо, за день потрібно зробити деякі справи — пишемо список і виконуємо. В якій послідовності і коли саме, як поєднувати жорстке і гнучке планування — вирішуємо по ситуації. Головне — план повинен бути.
Фахівці стверджують, що планування вивільняє час.
У ТМ є цікаве правило, яке називається Правило 6 «П»
правильне попереднє планування   попереджує   погані    показники.

Я впевнена на 100%, що у кожного є такі справи, які не хочеться виконувати, але рано чи пізно виконати його необхідно. Такі справи тайм-менеджменською мовою називаються «жабами».
- Напишіть на аркуші паперу свої «жаби», скільки згадали за 1 хв, і «з'їдайте» щоранку по одній. Ви здивуєтеся, але через декілька тижнів у Вас не залишиться ні однієї жаби.

- У кожного з Вас є справи, виконання яких лякає великим обсягом, і ви не знаєте, з чого розпочати. Тайм-менеджменською мовою їх називають «Слонами».

Самі розумієте — проковтнути цілого «слона» за раз практично неможливо. Але можливо нарізати його на «біфштекси» і з'їсти їх по-одному.

Завжди залишайте певний резерв часу на «форс-мажор».

Не дивлячись на завантаженість роботою, не забувайте піклуватися про себе і тоді Ви все встигнете.

 ПРИНЦИП 2


 


Щоб досягти чогось, ми спочатку повинні конкретно знати, чого ми хочемо. Тільки наявність чіткої мети дає можливість досягти бажаного.

У цьому й полягає другий принцип тайм-менеджменту: «Формулювання цілей і завдань».

Ще цей принцип має назву SMART

Згідно з ним принципом мета може бути:
• конкретна
• вимірна
• досяжна за певний період
• актуальна або істинна
• обмежена в часі


 

Мета також повинна бути значимою, орієнтованою на результат, чітко сформульованою і здійсненою у визначений час. Інакше  досягнутий результат може відрізнятися від запланованого. 

ПРИНЦИП 3

Дуже важливим при  виконанні будь-якої справи є поетапне досягнення мети. Важливо правильно розрахувати свої можливості.

Існує декілька робочих і дієвих інструментів, що дозволяють зробити свої плани і завдання більш наочними і конкретними.
Один з таких методів називається «Діаграма Ганта». Поясню, як це виглядає на практиці.


 

 

ПРИНЦИП 4



 

 

У кожної людини є багато планів. Для їх здійснення, звичайно, варто керуватися принципом «від головної справи до менш важливої».
Можна все життя робити речі правильно. Але краще – робити правильні речі.

У тайм-менеджменті існує  «Закон Парето» . Він є універсальним і застосовується у будь-якій сфері діяльності.

Наприклад: 20% інформації приносять 80% знань по даній темі, а решта 80% тільки 20%. Перевірте цей принцип обов'язково, проаналізувавши одну  зі своїх останніх справ.

Іншим вагомим методом у тайм-менеджменті є Метод Ейзенхауера. Це техніка розстановки пріоритетів.

Відокремлювати головні справи від другорядних, причому робити це швидко і правильно – дуже цінне для організації часу уміння. І головним помічником у цьому може стати.

За методикою Ейзенхауера виділяють такі категорії  справ:

Категорія А: Важливі і термінові. Сюди входять всі невідкладні справи: проекти з «палаючим терміном»; все те, що необхідно виконати без зво-лікання. Не допускайте появи цих справ! Намагайтеся передбачити їх появу!

Категорія Б: Важливі і не термінові У цій групі повинні бути зосереджені справи, які наближають Вас до мети. Вони стосуються Вашого особистісного розвитку. Зосередьте всі Ваші зусилля справах цієї категорії – вони принесуть найбільшу віддачу.

Категорія В: Не важливі і термінові

Виконання цих справ ніяк не наблизять Вас до досягнення Вашої мети. Думайте про цілі!

Категорія Г: Не важливі і не термінові

Як не сумно, більшість таких справ, які роблять дуже маленький внесок у Ваше життя. Однак вони часто бувають цікавими і навіть приємними. Це може бути розмова з друзями по телефону в робочий час, чаювання,  перегляд серіалів та ін. Зі справами цієї категорії треба діяти жорстко.


 

 

 

 

 

 

 

ПРИНЦИП 5


Вміння концентруватися на головному, не відволікаючись на сторонні справи, — найважливіша практична навичка, яка допоможе вирішити пріоритетні завдання.

Одна з найбільш дієвих технік вивільнення часу – делегування. Це складова класичного менеджменту; це спосіб доручити частину наших справ іншим людям.

Прикладом може бути:

·        підготовка до позакласного заходу,

·        проведення години спілкування,

·        випереджаючі завдання.

Делегування – це засіб ефективного управління, при якому відбувається передача  завдання,  а також повноважень  і відповідальності на виконання іншим особам.

Ще одна важлива навичка для реальної економії часу: вміння говорити «ні».
Не подумайте, що потрібно відмовляти всім підряд.

Уміння сказати «ні» стосується в першу чергу  тих людей і справ, які позбавляють нас  енергетичних і тимчасових ресурсів, не даючи нічого натомість.

Пам'ятайте, що навіть невелика незапланована перерва  може стати причиною зриву планів.
 

ПРИНЦИП 6


 
Періодично варто оглядатися назад і робити прагматичні висновки зі свого досвіду управління часом. Вивчайте свої помилки і обов'язково їх аналізуйте.

Зрештою, створюйте свої правила по управлінню часом, свої «фішки», адже ви унікальні і ваше життя, ваша діяльність — унікальна.

ПРИНЦИП 7



У гонитві за успіхом та особистою результативністю ніколи не нехтуйте відпочинком, я скажу більше того — плануйте відпочинок, також як і ваші бізнес-завдання! 

Для управління часом повноцінний відпочинок – найважливіший елемент успіху.

Не можна економити на сні, власних вихідних та спілкуванні з близькими – це такі ж важливі фактори ефективного тайм-менеджменту, як планування і постановка цілей.

Бажаю вам розумно підходити до розподілу часу.

І нехай ви будете керувати ним, а не навпаки.



 

 

 


                          Криворізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 103

       Криворізької міської  ради Дніпропетровської області

НАКАЗ

                        

03.09.2021

            м. Кривий Ріг                           

          № 236

Про організацію методичної роботи з педагогами  закладу в 2021/2022

 навчальному році

На виконання Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», Концепції «Нова українська школа», Положення про центр професійного розвитку педагогічних працівників, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 липня 2020 р. № 672, враховуючи рекомендації КЗВО «Дніпровська академія неперервної освіти» Дніпропетровської обласної ради» щодо реалізації обласного науково-методичного проєкту «Педагогічні стратегії  розвитку самоефективності особистості в освітньому просторі Нової української школи» та з метою осучаснення науково-методичної роботи з педагогічними кадрами, забезпечення підтримки інноваційної діяльності закладів освіти, створення оптимальних умов для професійного й особистісного розвитку педагогічних кадрів упродовж їхньої фахової діяльності,

НАКАЗУЮ:

1. Спрямувати у 2021/2022 навчальному році діяльність закладу на виконання таких  завдань:

-         удосконалення системи науково-методичної роботи з педагогічними кадрами через упровадження сучасних освітніх управлінських технологій, освітніх інновацій;

-         консультативна підтримка педагогічних працівників з питань планування та визначення траєкторії  їхнього професійного розвитку, розроблення внутрішніх документів закладу освіти, освітніх програм;

-         організація науково-методичного супроводу підвищення фахової майстерності педагогічних кадрів закладів загальної середньої освіти в умовах реформування освітньої галузі відповідно до Концепції «Нова українська школа», впровадження Державних стандартів освіти, оновлених навчальних програм і вимог до оцінювання навчальних досягнень учнів;

-         забезпечення науково-методичного супроводу реалізації обласного науково-методичного проєкту «Педагогічні  стратегії розвитку самоефективності особистості в освітньому просторі Нової української школи»;

-   підвищення якості загальної середньої освіти, забезпечення її сталого інноваційного розвитку;

-   вдосконалення системи виявлення талановитих і обдарованих учнів, здійснення їх підтримки та розвитку;

-         забезпечення науково-обґрунтованого моніторингу освітнього

процесу, використання його результатів у науково-методичній роботі з педагогічними кадрами, поліпшення навчально-методичного, програмного та інформаційного забезпечення закладів освіти;

-   забезпечення впровадження інформаційно-комунікаційних та медіа освітніх технологій в управлінську, методичну діяльність, освітній процес та підвищення ІК- компетентності педагогів;

-   організація експериментальної, інноваційної та проектно-дослідницької діяльності учнів та педагогів, координація їх участі в проєктах та програмах міжнародних організацій та співтовариств, активізація співробітництва                    із   закладами вищої освіти , науковими установами, підприємствами, організаціями, громадськими об’єднаннями, у тому числі інших країн та областей;

-   координація впровадження інноваційних технологій щодо збереження і зміцнення фізичного, психічного, духовного та соціального здоров’я всіх учасників освітнього процесу.

2. Затвердити структуру методичної роботи в школі:

2.1. робота в шкільних методичних секціях вчителів початкових класів та вчителів-предметників; вихователів груп подовженого дня, соціального педагога, практичного психолога, шкільного бібліотекаря, класних керівників у режимі онлайн і офлайн. ;

2.2. робота творчої групи вчителів у режимі онлайн і офлайн..

3. Затвердити склад науково-методичної ради школи. (додаток 1).

4.  Встановити періодичність проведення колективних та групових форм роботи з педкадрами. (додаток 2).

5. Заступникам директора з НВР Юшкіній О.М.,Соколюк Л.І.,Кравченко Т.А.

5.1. Забезпечити консультативно-методичний супровід діяльності професійних спільнот педагогічних працівників.

          5.2. Забезпечити консультативно-методичний супровід виконання завдань ІІ етапу обласного науково-методичного проєкту «Педагогічні стратегії розвитку самоефективності особистості в освітньому просторі Нової української школи                                                                                        Протягом навчального року

          5.3. Забезпечити своєчасне проходження педагогічними працівниками  закладів загальної середньої освіти курсової підготовки відповідно до плану КЗВО «ДАНО» ДОР», КДПУ. Протягом навчального року

         5.4. Забезпечити безперервність підвищення науково-методичного рівня та професійної майстерності педагогічних кадрів шляхом залучення їх до різних форм методичної роботи. Проводити з педагогами методичні заходи відповідно до річного плану роботи КЗ «ЦПРПП» КМР , міської дорожньої карти заходів та  планів роботи міських, районних фахових методичних об’єднань

Протягом навчального року

         5.5.   Проводити групові та індивідуальні консультації, інструктивно-методичні наради для різних категорій педпрацівників згідно із планом роботи школи 

                                                                  Протягом навчального року

         5.6. Забезпечити методичний супровід експериментальної діяльності закладу

         5.7. Координувати проведення атестації педагогічних кадрів закладу

 Протягом навчального року

5.8. Забезпечити якісне проведення шкільного етапу всеукраїнського конкурсу «Учитель року-2022» у номінації «Мистецтво»

      Жовтень-листопад, 2021.

         5.9. Координувати здійснення міжнародного співробітництва

Протягом навчального року.

5.10.Постійно аналізувати результативність та доцільність запровадження

форм методичної роботи та методичних заходів.  

6.     В.о.директора, заступнику директора з НВР Юшкіній О.М., заступнику директора з НВР Соколюк Л.І.:

6.1. Спрямувати  роботу педколективу на виконання завдань ІІ етапу обласного науково-методичного проєкту «Педагогічні стратегії  розвитку самоефективності особистості в освітньому просторі Нової української школи».                                                                                                          Протягом навч. року

6.2. Забезпечити системний підхід до організації методичної роботи на основі діагностичного підходу до планування та визначення її результативності.

    Протягом навчального року

6.3. Сприяти формуванню позитивного мислення членів педагогічного колективу закладу щодо впровадження освітніх реформ, здатності швидкої адаптації  до змін в умовах реалізації Концепції «Нова українська школа»

                                Протягом навчального року

6.4. Сприяти створенню в закладі простору для педагогічної свободи та творчості, пошуку кожним учителем власної моделі викладання, можливості практикувати нові, інноваційні форми роботи    Протягом навчального року                                                          

6.5. Активізувати роботу щодоального року участі вчителів у міському етапі всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2022», інших професійних конкурсах, використовувати їх для підвищення фахової майстерності вчителів, розвитку їх творчості та креативності Протягом навчального року

6.6. Залучати вчителів до участі в оnline, ofline проєктах, програмах, експериментах, конкурсах, Інтернет-заходах. Протягом навчального року

6.7.          Сприяти активному використанню педагогічних інновацій з метою

підвищення професійної компетентності вчителів в умовах Нової української школи. Протягом навчального року

6.8.          Сприяти широкому впровадженню в освітній  процес та методичну

роботу з педкадрами сучасних інформаційно-комунікаційних технологій, електронного контенту. Протягом навчального року

 

6.9.               Звільнити керівників міських, районних та шкільних методичних

об’єднань, керівників інших професійних спільнот педагогічних працівників від додаткових навантажень, всіляко сприяти організації їх діяльності

Протягом навчального року

        7. Відповідальність за виконання наказу залишаю за собою, контроль - на заступника директора з НВР Соколюк Л.І.

В.о.директора, заступник директора з НВР                     Олена Юшкіна

 

Закінчення 2021-2022 н.р.

ПРО ЗАТВЕРДЖЕННЯ МЕТОДИЧНИХ РЕКОМЕНДАЦІЙ ЩОДО ОЦІНЮВАННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ НАВЧАННЯ УЧНІВ 1-4 КЛАСІВ ЗАКЛАДІВ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ


 

 

Немає коментарів:

Дописати коментар

Послідовність